Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B25o49h89u54m91í81r 37Š95i45m86e73k 3941380854694

Musíme rozlišovat nacionální cítění a nacionalistickou ideologii!

Nacionalistická ideologie je nositelem národnostní nenávisti a nositelkou boje.

Nacionální cítění je vědomí své národní ceny, které se nebojí soupeření s jinou národností bez boje.

:-)

0/0
3.4.2017 12:44

J33a47r95a 72R13a57n14k 1821366709271

Mne by zajimalo jen, co rozumite pod vyrazem multukulturalismus, ziju totiz v kosmopolitni zemi a mam dojem, ze to je slovo v CR nezname.....

+2/0
2.4.2017 22:43

B80o50h14u92m70í61r 57Š82i32m75e70k 3211530214284

Mám obavu, že mnoho Čechů vnímá multikulturalismus jako podřízení se jiné kultuře. Rozhodně většina to nevnímá jako soutěžení v pokoji. Proto pro ně je multikulturalismus zhoubou.

0/0
3.4.2017 12:47

M65i41l44a84n 88S89t96e59h12l27í88k 7710849203661

Mě by zajímalo, proč ti, kteří žijí v kosmopolitních (či multikulturních) zemích, se domnívají, že takové uspořádání je to jediné nejlepší a mělo by být normou pro všechny ostatní státy.

0/0
3.4.2017 13:08

V63l83a74s10t85i91m51i25l 21D46o55r62o92t16í21k 3936836547479

Multikulturalismus a všechny jeho jazykové formy, skloňují naše média a naši politici dnes a denně, proto je obtížné říct, že je v ČR neznámé. Slovník cizích slov je sice zná, ale u nás se takto frekventovaně používá snad poslední desetiletí. Multikulturní a kosmopolitní asi není totéž, nejsou synonyma.

Člověk má nárok a právo na život, soukromí, rodinu, přátelské vztahy, spolčování a spolky, bydlení, domov, své místo na zemi, seberealizaci, vlastní názor, hodnoty, vlastnictví, majetek, ...., tedy na "svoji kulturu". Tu sdílí se svými nejbližšími, známými, spoluobčany, ...., a to obvykle na společném místě na zemi. Má nárok a právo tuto kulturu budovat, rozvíjet a bránit.

Kosmopolitní člověk respektuje, uznává a ctí ostatní lidi na světě, jejich kultury, se vším, co představují. A podle toho se také chová.

Pokud se lidé různých kultur setkávají, tak za normálních okolností je to setkání přátelské (platilo vždy u slušných lidí). Pokud se tak stane u jedné ze stran "doma", tak je to na principu přicházející host a domácí hostitel. Přicházející respektuje, chová úctu a přizpůsobuje se domácím. Proti tomu domácí je vstřícný, pohostinný, v případě potřeby pomůže přicházejícím.

U multikulturalismu to vypadá, že tyto principy nějak neplatí, nerespektují se. Z hosta se stává "vetřelec". Chová se jako doma, klade si nepřiměřené nároky, požadavky. Usazuje se u svého hostitele a prosazuje se svojí kulturou.

A domácímu hostiteli se tak pomalu jeho nárok a právo na "vlastní kulturu", jako i ona samotná, začíná rozmělňovat pod nepřiměřenou asertivností a rozpínavostí přicházejících .... .

Je ale možné, že Vy to vidíte jinak.

:-)

0/0
3.4.2017 19:00

A26n68t96o46n79i29n 30K48a86d14l98c76e46k 9252689901956

Souhlas, zaroven a v mensim meritku je to pravda i v ramci CR. Praha dnes o Morave, moravske narodnosti, historicke zemske hranici, totalitni likvidaci a napravy tohoto cinu nechce ani slyset. Myslim, ze by bylo velmi moudre neodstrkovat Moravany a Slezany a naslouchat jejich pravoplatnych naroku a pozadavku.

0/0
2.4.2017 17:51

B21o67h29u75m49í29r 96Š39i35m96e90k 3481170424444

Věčný boj Brňáků s Pražáky!

0/0
3.4.2017 12:48

A34n67t50o68n27i14n 54K79a46d14l47c26e44k 9982399931126

Absolutne mimo!

0/0
3.4.2017 13:05

J19a10n 36B64u77r96d96a 4712679201822

Unie proti národu je podobné naříkání jako to, že Habsburk před válkou utiskoval český národ. Všechny další úvahy padají s tím, že to není pravda.

+1/−1
2.4.2017 14:32

V37ě81r40a 54K68a74b19í94č55k51o85v51á 7404306250387

Není to pravda? Takže úřední řeč v R-U byla i čeština?

+2/−2
2.4.2017 16:07

J33a83n 97B98u41r93d81a 4482809771652

Tak napůl; úřady musely komunikovat česky, pokud jim podání došlo česky; vnitřní komunikace byla v němčině. Říšský sněm - pokud vím - oficiální jazyk neměl. Jenže toto nemá moc co společného s Habsburky, respektive Vídní. Překážkou jazykového vyrovnání nebyla Vídeň, ale čeští Němci.

+4/0
2.4.2017 16:35

A36n70t78o11n16i31n 27K96a16d59l78c51e35k 9132829511256

Docela tak neni. Viden byla dost vstricna svym zemim. Rozhodne vic nez dnes centralisticka Praha.

+1/−1
2.4.2017 17:53

Z67d68e15n48ě49k 73B22á72r68t78a 6879552427580

Každé slovo muže být zneužitelné.Vlastenec?To mají být ti "vlastenci" ve stylu Bartoše,Sládka,Konvičky,Okamury a mnoho těch dalších z mnoha "vlasteneckých" pidistran nebo komického "vlasteneckého" rytířského řádu.Slovo vlastenec se dá ruzně ohýbat a často se za "vlastence" vydávají ti,co by nás rádi opět viděli pod vlivem našich bývalých okupantu z Ruska.Vlastenec,to je u mě Karel Čapek,nebo Masaryk....a ne kde nejaký křikloun s plnou hubou nenávisti,který se slova národ,vlastenectví a patriot jen skrývá své politické ambice.

+8/−1
2.4.2017 14:30
Foto

J75a12k47u48b 26R54o44t64h 5339423231646

Když se těmito termíny ohání kdejaký niemand s touhou úchylně řešit problémy krví, úchylkami se ihned stanou.;-O

+7/0
2.4.2017 13:40

J59i80ř58í 93J25i88r78o23u79d74e38k 8266619574164

Četl jste prosím, celý článek, či toliko nadpis:-/

+4/−3
2.4.2017 13:50
Foto

J41a37k42u70b 64R56o82t75h 5139853861386

Četl. A co?8-o

+4/0
2.4.2017 13:55

J16i60ř43í 35J91i83r89o91u62d78e53k 8886199414624

A nic. Jen oni ,,niemandé" dosti ,,cosi" charakterizují. U Vás, A NIKOLI POPRVÉRv

+1/−2
2.4.2017 13:59
Foto

J82a46k85u85b 89R20o22t17h 5319623771666

To víte, že jo, letče.;-D

+2/−2
2.4.2017 14:24

V80l82a77s72t17i86m81i27l 79D53o82r54o35t69í94k 3366876487339

Pane Roth,

Vaše myšlenkové pochody jsem nějak nepochopil.

Sorry.

:-)

+2/−1
2.4.2017 14:06

J38i11ř72í 45J88i27r95o76u25d98e38k 8806569344124

Onen ,,oblíbený" výraz pana R. je dosti vypovídajícím. O něm;-)

+1/−2
2.4.2017 14:18
Foto

J16a24k89u70b 66R16o90t61h 5189983911596

To ale asi nebude tak zcela můj problém. Ale klidně se mne konkrétně optejte.:-/

+3/0
2.4.2017 14:23

J26a94r82o33s68l97a33v 76V92a44v92ř60í75n39e70k 8820870983967

Neřekl bych, že se jedná o pochody. Myšlenkové už vůbec ne. Spíš vegetativní záškuby.

+1/−2
2.4.2017 15:30

J58i52ř29í 55J14i64r31o41u41d76e91k 8726539394114

R^

+1/−1
2.4.2017 13:34
Foto

D11a93l90i40b40o56r 79B41a66r22t62o23š 5414940337139

Proč si myslíte, že člověk nemůže být členem dvou skupin, já to vidím tak, že může....člověk mlže být ZÁROVEŇ EVROPAN I ČECH, NĚMEC, ŠPANĚL ATD.....jako může být automobilista a sběratel známek, nebo šachsisa a basketbalista.....a není to v nijakém rozporu....PROČ pořád jen lidé myslí černobíle..buď anebo...a to i když mají přímo před nosem skutečnosti, které nejsou černobílé ....

a tak je možné být Čech a český patriot a zároveň Evropan a evropský patriot......škoda, že to nevidíte...a existuje i vyšší vlastenectví....LIDSKÉ...všichni jsme lidé a když si to uvědomíme nepotřebujeme být patrioty na nižší úrovni než je skupina všech lidí..............zatím to neumíme....a tak se tam krok za krokem musíme dostat...a to znamená přijmout skutečnost o vyšším patriotizmu než je ten jazykový

+2/−2
2.4.2017 13:28

J62i21ř50í 49J40i69r89o27u12d37e65k 8566839294904

Nesouhlasím. Není možno pod záminkou ,,vyššího patriotizmu" potlačovat ten z nejzákladnějších, obecně zvaný vlastenectví (NEZAMĚNIT S NACIONALIZMEM!). Jinak se otevírá možnost další diktatury pod záminkou onoho ,,vyššího patriotizmu" k potlačení toho nejzákladnějšího!Nejvyšší může být toliko humanita, čili ,,prostá lidskost", ani ta však pod hlavičkou jakékoli ideologie, náboženství nevyjímaje. Ideologií je i onen ,,europeizmus", POD KTERÝM SE SKRÝVAJÍ ZCELA JINÉ CÍLERv Polopaticky- vytvoření nové velmoci, což je v mnohonárodní Evropě NONSENS!Nakonec i proto britové z EU vystupují:-/

+3/−2
2.4.2017 13:47

J63a59n 74B45u78r51d57a 4512269271852

"Znám námitku, kterou se některé orgány mladočeské již po léta ohánějí; Vy pokrokáři, realisté, moderní a tak dále, jste zkažení západní kulturou, proti vám stojí kultura východní, kultura slovanská a - lid. Vy nejste Čechové, vy nejste Slované, vy jste ... a tak dále (názvy, kterých se slušnější listy již štítí, nechci opakovat)."

Aplikovat analogicky.

0/0
2.4.2017 14:47

V16l91a89s33t36i17m38i23l 79D32o14r97o40t20í76k 3886136747989

Domnívám se, že jsme se nějak nepochopili.

Vůbec nemám problém s tím, co uvádíte, s jakýmkoliv druhem a jakoukoliv úrovní vlastenectví, patriotismu, ...., jak se komu líbí.

Jen se obávám, že to "normální, přirozené vlastenectví" je nějak cíleně a účelově eliminované ve prospěch něčeho "nového, většího, rádoby lepšího, ...".

:-)

+4/0
2.4.2017 14:04

J95i21ř75í 58J13i48r94o25u80d55e21k 8946339624344

R^ Více než jen vnímám to obdobně. Je to ve své podstatě jen ,,modifikace" toho, co razili i kom, když se snažili ,,vychovat člověka sovět. typu". Dnes je to v podstatě o tomtéž, jen pod jinými hesly a jinými vývěs. štítyRv

+1/−1
2.4.2017 15:44



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.